1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات سامسونگ

تمیز کردن فیلتر و آب پاش ماشین ظرفشویی

500 بازدید
تمیز کردن فیلتر و آب پاش ماشین ظرفشویی

زمانی که شما ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار می دهید، این ظروف کثیف هستند. درست است که باقی مانده های غذا را از روی ظروف برداشته اید ولی مسلما هنوز ذرات غذا بر روی آن ها وجود دارد که در زمان شست و شو، این ذرات در داخل محفظه داخلی رها می شوند و برای جلوگیری از انسداد منافذ و مسیرهای آب، این ذرات به داخل فیلترها می روند لذا هر از گاهی باید فیلترهای ماشین ظرفشویی را تمیز نمود تا این مسیر باز شود و ماشین ظرفشویی به خوبی بتواند عمل خود را انجام دهد. به طور کلی هر ماشین ظرفشویی، سه نوع فیلتر وجود دارد:

1-   فیلترهای استوانه ای

2-   فیلتر اصلی

3-   فیلتر صفحه ای بزرگ

هر سه فیلتر باید در زمان تمیز نمودن، باز شده و شسته شوند. برای باز کردن هر کدام از فیلترها، به صورت زیر عمل کنید:

1-   فیلتر استوانه ای را در جهت عقربه های ساعت 90 درجه چرخانه و به سمت بالا بکشید.

2-   فیلتر اصلی را مستقیما به طرف بالا بکشید.

3-   فیلتر صفحه ای نیز باید به آرامی از داخل شیارهای خود به شما بالا کشیده شوند.

حال پس از خارج نمودن فیلترها، باید اقدام به تمیز نمودن این قطعات نمود. ابتدا ذرات و ناخالصی های مانده بر روی فیلتر را با ابزاری بردارید و سپس فیلترها را با آب بشویید. البته در زمان تمیز کردن این قطعات، از ابزار تیز استفاده نکنید که موجب پارگی آن ها نشود. در نهایت با دقت فیلترها را در سر جای خود قرار دهید. توجه داشته باشید که فیلتر لیوانی، همان گونه که 90 درجه در جهت عقربه های ساعت چرخانده می شود تا خارج گردد، برای جا گذاشتن هم باید 90 درجه خلاف جهت عقربه های ساعت چرخانده شود تا در سر جای خود قرار گیرد.

تمیز کردن آبپاش ماشین ظرفشویی

قبل از این که اقدام به تمیز کردن آبپاش نمایید. ابتدا باید آبپاش را از جای خود خارج نمایید تا بتوانید به خوبی آن را تمیز کنید. برای خارج کردن خار نگه دارنده آب پاش را به آرامی بیرون بیاورید و سپس آب پاش را خارج کنید. آب پاش ممکن است که رسوب گرفته باشد لذا با کمی سرکه و برس کشیدن آن، رسوبات را رفع نمایید و داخل آب پاش هم سرکه بریزید تا رسوبات داخلی از بین برود. پس از اتمام کار، آبپاش را بشویید و ابتدا آب پاش را بر جای خود قرار دهید و سپس خار نگهدارنده را درمحل خود نصب کنید.

لینک های مفید :

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

تعمیر یخچال فریزر سامسونگ

تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

تعمیر تلویزیون سامسونگ

تعمیر ماکروفر سامسونگ

تعمیر یخچال سامسونگ

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669