1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات سامسونگ

چگونه شیر ورودی ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم؟

516 بازدید
چگونه شیر ورودی ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم؟

برای دسترسی به شیر ورودی، پنل زیرین زیر در را جدا کنید. این پنل معمولاً به کمک دو پیچ یا در زیر یا بالای پنل در جای خود نگه داشته شده است. ممکن است نیاز باشد که ابتدا در ماشین ظرفشویی باز شود تا بتوان به پیچ‌های بالا پنل دست یافت. سپس در را ببندید و پنل را جدا کنید.

هشدار: پیش از سعی برای تست یا تعمیر قطعات ماشین، اصول ایمنی را مطالعه نمایید. پیش از تست شیر ورودی، ماشین را از برق جدا کنید یا برق را از طریق جعبه فیوز یا پنل قطع جریان قطع کنید تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری شود.

شیر ورودی آب را می‌توان با شلنگ‌های آب متصل به آن شناسایی کرد. یک شلنگ از این شیر به مونتاژ پمپ/موتور در مرکز ماشین ظرفشویی می‌رود. بررسی کنید که شلنگ‌ها به درستی به شیر وصل شده باشند و هیچگونه گره یا پیچ خوردگی در شلنگ‌ها نباشد که موجب محدود شدن جریان آب شود.

شیر ورودی ماشین ظرفشویی

شیر ورودی ماشین ظرفشویی

دو وایر (سیم) (اگر دو سیم پیچ داشته باشد، چهار وایر وجود خواهد داشت) وجود دارند که به شیر ورودی آب وصل شده اند. وایرها و کانکتورها را علامت بزنید تا پس از اتمام کار آنها را به درستی مجدداً وصل کنید. وایرها به کمک بست به کانکتورها متصل شده اند. کانکتورها را محکم بکشید تا از ترمینالهای خود جدا شوند (وایرها را نکشید). ممکن است نیاز شود که از دو دم باریک برای جدا کردن کانکتورها استفاده کنید. کانکتورها و ترمینال‌ها را از نظر فاسد شدگی بررسی کنید. اگر فاسد شده اند، باید تمیز شده یا تعویض شوند.

از تست اتصالی یا مولتی متر برای بررسی اتصالی استفاده کنید. تنظیمات مولتی متر را روی X1 قرار دهید. هر میله را به یک ترمینال وصل کنید. عقربه اگر روی بی نهایت باشد نشان دهنده سیم پیچ خراب است که باید تعویض شود. برندها و مدل‌های مختلف سنجش‌های مختلفی دارند. اما شیر اگر به درستی کار کند باید مقاومت نشان دهد. اگر شیر، دو سیم پیچ دارد، سیم پیچ دوم را نیز به طریق مشابه بررسی کنید.

اگر سیم پیچ درست کار می‌کند، اما آب حتی زمانی که ماشین خاموش است از شیر چکه می‌کند، پس خود شیر مشکل دارد. پسماند ممکن است مانع بسته شدن شیر شود. اگر شیر را نتوان تمیز کرد، باید تعویض شود. شیر ممکن است از نظر مکانیکی دچار مشکل شده باشد. بنابراین حتی اگر از تست الکتریکی موفق بیرون آمد، ممکن است هنوز نیز نیازمند تعویض باشد. اگر احتمالات دیگر را بررسی کردید، شیر را تعویض کنید.

لینک های مفید :

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

تعمیر یخچال فریزر سامسونگ

تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

تعمیر تلویزیون سامسونگ

تعمیر ماکروفر سامسونگ

تعمیر یخچال سامسونگ

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669