1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات سامسونگ

عوامل موثر بر افزایش طول عمر یخچال و فریزر

360 بازدید
عوامل موثر بر افزایش طول عمر یخچال و فریزر

یخچال و فریزر یکی از وسایل خانه است که شما در تمام طول عمر به آن نیاز دارید. خانه ای که در ان یخچال و فریزر وجود نداشته باشد، تقریبا یک پایه اصلی آن از بین رفته است و حتی اگر برای تعمیر یخچال و فریزر شما مجبور باشید که یک روز آن ها را از خانه خارج کنید، کمبود آن بسیار به چشم می آید. به همین دلیل باید به گونه ای از این وسایل استفاده نمود که طول عمر آن ها را افزایش دهید:

1-   به هیچ عنوان یخچال و فریزر خود را در معرض تابش مستقیم خورشید و در کنار وسایل گرم کننده همانند اجاق گاز نگذارید زیرا در حالت عادی موتور یخچال و فریزر در زمان فعالیت، گرم می شود و قرار گرفتن در این محل ها، سبب افزایش بیشتر دمای موتور و احتمال سوختن آن می گردد.

2-   در زمان جابجایی یخچال و فریزر، حتما حداقل 2 ساعت قبل یخچال را از برق بکشید و پس از انتقال به محل جدید، تا دو ساعت باز هم یخچال و فریزر را به برق نزنید زیرا مایعات در لوله ها جابجا شده است و باید صبر کرد تا این مایعات سرد کننده در سر جای خود قرار گیرند و منجر به آسیب اتصالات یخچال و فریزر نشود.

3-   یخچال خود را به موقع نظافت کنید اجازه ندهید یخچال زیاد کثیف شود و یا زیاد برفک بزند. این نظافت باید شامل قسمت پشت یخچال هم بشود در قسمت موتور و رادیاتورها غبار زیاد می نشیند و باید هر چند وقت یکبار با جارو برقی و برس نرم، این قسمت ها را تمیز نمود.

4-   فاصله یخچال و فریزر را با دیوار رعایت کنید. نگذارید که پشت یخچال و فریزر به دیوار بچسبد زیرا باعث می شود هواد نتواند در پشت یخچال و فریزر جریان داشته باشد در نتیجه این قسمت بسیار گرم می شود.

5-   چیدمان مواد غذایی در یخچال (به مقاله اصول چیدمان مواد در یخچال براساس میزان سرما (قسمت اول) لینک شود) را متناسب با نوع ماده غذایی و نیازشان به سرما تنظیم کنید تا فشار زیادی به موتور وارد نشود.

6-   روی یخچال  وسایل تزئینی سنگین، قرار ندهید زیرا به بدنه فشار می آید و این کار منجر به آسیب به اتصالات یخچال می گردد.

7-   بار یخچال باید متناسب با اندازه یخچال (به مقاله منظور از واحد فوت در یخچال چیست لینک شود.) باشد. افزایش بار بیشتر از حجم فضای داخلی یخچال، منجر به فشار زیاد به موتور و احتمال سوختن آن می شود و می دانید که تعمیر یخچال و فریزر ممکن است که شما را حداقل یک روز بدون یخچال و فریزر کند و این یک معضل بزرگ است.

لینک های مفید :

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

تعمیر یخچال فریزر سامسونگ

تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

تعمیر تلویزیون سامسونگ

تعمیر ماکروفر سامسونگ

تعمیر یخچال سامسونگ

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669