1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات سامسونگ

مقایسه یخچال های نوفراست و دیفراست

491 بازدید
مقایسه یخچال های نوفراست و دیفراست

یک قانون کلی وجود دارد که زمانی که هوای گرم به جسم سرد برخورد می کند، برای این که به تعادل دمایی برسد، مقداری از رطوبت خود را از دست می دهد و این رطوبت به صورت قطرات آب روی جسم سرد قرار می گیرد. در مورد یخچال نیز همین گونه است زمانی که شما درب فریزر یا جایخی یخچال را باز می کنید، هوای گرم وارد این قسمت شده و با برخورد به هوای سرد، رطوبت خود را به صورت قطرات آب یا تشکیل لایه برفک روی مواد غذایی از دست می دهد. وجود این برفک سبب می شود که تبادل حرارت بین بدنه جایخی یا فریزر و هوای داخل، دچار مشکل شود به همین دلیل در صورت وجود برفک، سریعا باید برفک ها حذف شوند و برای این منظور، سازندگان یخچال و فریزر تمهیداتی در نظر گرفته اند تا برفک ها به صورت اتومات از بین بروند.

به طور کلی یخچال ها از نظر تولید برفک، به دو دسته تقسیم می شوند:

1-   یخچال های دیفراست (برفک دار):

یخچال های دیفراست به یخچال هایی گفته می شود که تولید برفک می کنند و نسبت به یخچال های نوفراست، قیمت مناسب تری داشته و تعمیر یخچال برای این نوع، آسان تر است. در این دسته از یخچال ها، برفک گیری آن ها به دو صورت انجام می شود:

–       برفک گیری دستی:

در این حالت یک دکمه برای یخچال تعبیه شده است که کلید دیفراست نامیده می شود و با فشار دادن آن، برفک ها آب می شوند.

–       برفک گیری اتومات:

در این نوع از یخچال های دیفراست، طراحی به گونه ای صورت گرفته است که برفک ها به صورت اتوماتیک آب می شود و از لوله خروجی، وارد ظرف تبخیر روی موتور می شود. در این قسمت، آب موجود توسط گرمای موتور بخار می گردد.

2-   یخچال های نوفراست (بدون برفک):

در طراحی این نوع از یخچال ها، سازندگان اقداماتی انجام داده اند که یخچال به هیچ عنوان برفک تولید نکند و از این رو این یخچال ها گران تر از یخچال های دیفراست است. البته توجه داشته باشید که تعمیر یخچال نوفراست نه تنها هزینه بیشتری می خواهد بلکه تعمیرکار یخچال باید مهارت کافی برای این منظور را داشته باشد.

مقایسه یخچال های دیفراست با نوفراست

این دو نوع یخچال، برتری هایی نسبت به همدیگر دارند که هر کدام در جای خود، مهم است:

1-   در یخچال های نوفراست از آنجایی که برفک ها به صورت اتومات آب می شود و در نتیجه برفکی تولید نمی گردد در نتیجه نیازی نیست که به صورت طولانی مدت یخچال را خاموش کنید در نتیجه سرمای داخل یخچال زیاد از بین نمی رود و برای سرد کردن مجدد فضای داخل یخچال، نیازی به فعالیت زیاد موتور نخواهد بود.

2-   مزیت یخچال دیفراست نسبت به نوفراست این است که اگر در محلی زندگی می کنید که مدام برق قطع می شود، وجود برفک روی مواد  غذایی کمک می کند که سرمای ماده غذایی در طول زمان نبود برق دیرتر از بین برود و در نتیجه ماده غذایی فاسد نشود. این مسئله به ویژه در زمانی که قصد سفر دارید و می خواهید در طول سفر، ماده غذایی منجمد بماند، اهمیت بیشتری دارد.

لینک های مفید :

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

تعمیر یخچال فریزر سامسونگ

تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

تعمیر تلویزیون سامسونگ

تعمیر ماکروفر سامسونگ

تعمیر یخچال سامسونگ

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669